Zrelaksowany stan alfa

Posted on Leave a commentPosted in dusza i umysł, kurs relaksacji

Dzisiaj nieco bliżej i w sposób bardziej praktyczny zajmiemy się osiąganiem zrelaksowanego stanu alfa. W cyklu dziesięciu lekcji o tej tematyce prześledzimy kolejno alfa, theta i delta, czyli: relaksację, pogłębioną sugestywność i głębokie odprężenie w stanie intensywnej obecności duchowej. Prześledzimy je zwłaszcza pod kątem konkretnych technik i metod. Udostępnij

Relaksacja i codzienność

Posted on Leave a commentPosted in kurs relaksacji

Jak łączyć relaksację z codziennym funkcjonowaniem? Zagłębiając się w techniki relaksacyjne polepszasz swoją integrację pomiędzy ciałem i umysłem, rozwijasz swoją inteligencję emocjonalną oraz integrujesz prawą i lewą półkulę mózgu, poprzez co znacznie zwiększasz potencjał swojego umysłu. Bardzo pomagają w efektywniejszym codziennym funkcjonowaniu. Udostępnij

Kurs relaksacji, lekcja 12

Posted on 1 CommentPosted in kurs relaksacji

Wizualizacja jest bardzo dobrym dopełnieniem treningu autogennego oraz sposobem odprężenia emocjonalnego. Z poziomu umysłu racjonalnego schodzimy do poziomu podświadomych symboli, które u każdego człowieka kierują jego sferą wzorców społecznych i życiowych. Pracując z wizualizacją zarówno osiągamy relaksację emocjonalną, jak i wpływamy konstruktywnie na nasz życiowy skrypt – wzorce zachowań zapisane w podświadomości. Udostępnij

Stan alfa a relaksacja

Posted on 1 CommentPosted in dusza i umysł, kurs relaksacji

Umownie stan alfa moglibyśmy nazwać czymś, co jest na pograniczu jawy i snu, na pograniczu pobudzenia i medytacji. Stan ten jest bardziej kreatywny i twórczy. To nieco bardziej subtelna częstotliwość naszego mózgu i całego układu nerwowego. Ćwicząc różne techniki relaksacji stopniowo, coraz częściej czujesz się rozluźniony i dostrzegasz harmonię. Udostępnij

Kurs relaksacji, lekcja 11

Posted on Leave a commentPosted in kurs relaksacji

Techniki relaksacji takie jak metoda Jacobsona i trening autogenny Schultza dopełniają się nawzajem . Metodą Jacobsona pracujemy bezpośrednio z naszym ciałem i emocjami (poprzez zmianę energetyki ciała), a dzięki treningowi autogennemu zajmujemy się wymiarem mentalnym. Usunięcie napięć występujących na obu tych płaszczyznach, pozwala osiągnąć równowagę i harmonię w ciele, emocjach i umyśle. Udostępnij

Kurs relaksacji, lekcja 9

Posted on 1 CommentPosted in kurs relaksacji

Trening autogenny czyli metoda Schulza uwzględnia zjawiska zachodzące w odmiennych stanach świadomości, takich jak medytacja i hipnoza. Jej celem jest m.in. nawiązanie lepszego kontaktu z podświadomością, a jednym z efektów powtarzania afirmacji (autosugestii) jest uspokojenie umysłu. Udostępnij

Kurs relaksacji, lekcja 8

Posted on Leave a commentPosted in kurs relaksacji

Relaks na poziomie mentalnym otwiera drogę do bardziej kreatywnego używania umysłu, pomaga na bardziej swobodne i naturalne posługiwanie się swoją wyobraźnią. Negatywne obrazy w naszym wnętrzu wpływają negatywnie na jakość naszego życia, nawet jeśli nie jesteśmy tego świadomi. Dlatego warto poznać relaksację mentalną. Udostępnij

Kurs relaksacji, lekcja 5

Posted on 2 CommentsPosted in kurs relaksacji

Relaksacja poprzez oddech jest bardzo skuteczną metodą uwalniania się od nerwic wegetatywnych. Uzdrawia i transformuje nasze emocje, wyrabia poczucie wewnętrznego spokoju i wiary w siebie. Dzięki temu ćwiczeniu odkryjemy nowe doznanie spokoju, komfortu, bezpieczeństwa i witalności. Dojrzałość emocjonalna, która pojawia się wskutek praktykowania relaksacji oddechowej sprzyja polepszeniu jakości kontaktów z ludźmi. Udostępnij

Kurs relaksacji, lekcja 4

Posted on Leave a commentPosted in kurs relaksacji

By głębiej i poprawnie zrozumieć sedno działania relaksacji według metody Jacobsona warto zadać sobie pytanie, czym różni się ona od ćwiczeń fizycznych. Zwykłe ćwiczenia fizyczne – jak wiadomo – również oddziałują korzystnie na zdrowie i kondycję ciała ( mogą mieć nawet w sobie pewną umiarkowaną wartość terapeutyczną) jednak tutaj efekt ten jest zwielokrotniony, ponieważ nasza uwaga nakierowana jest na precyzyjne odczuwanie […]

Kurs relaksacji, lekcja 3

Posted on 1 CommentPosted in kurs relaksacji

Kolejną bardzo znaną i szeroko stosowaną w psychoterapii relaksacją jest metoda Jacobsona. Edmund Jacobson, amerykański psycholog i psychiatra interesował się psychosomatyką. Jako pierwszy zaadoptował metody relaksacji stosowane w jodze do psychoterapii, tworząc metody relaksacji progresywnej, biofeedbacku czy wreszcie metody określanej jego nazwiskiem. Udostępnij

Kurs relaksacji, lekcja 2

Posted on Leave a commentPosted in kurs relaksacji

Można powiedzieć, że pulsacja (lekcja 1) działa podobnie jak np. codzienny jogging (równomierny bieg), ale ponieważ robi się ją bardzo swobodnie i bez forsowania – daje większą sposobność do skupienia się na swoich napięciach i puszczenia ich. Poszerza świadomość własnego ciała fizycznego, harmonizuje emocje i nastraja pozytywnie do bardziej pełnego i naturalnego funkcjonowania. Udostępnij