Kurs relaksacji, lekcja 2

Posted on Posted in kurs relaksacji

Można powiedzieć, że pulsacja (lekcja 1) działa podobnie jak np. codzienny jogging (równomierny bieg), ale ponieważ robi się ją bardzo swobodnie i bez forsowania – daje większą sposobność do skupienia się na swoich napięciach i puszczenia ich. Poszerza świadomość własnego ciała fizycznego, harmonizuje emocje i nastraja pozytywnie do bardziej pełnego i naturalnego funkcjonowania.

Kurs relaksacji, lekcja 2

Podstawowy zarys – jak wygląda ta metoda – poznaliśmy już w lekcji 1.
Teraz jeszcze kilka dodatkowych informacji.

  • Podczas pulsacji możesz wyobrażać sobie i odczuwać jakby ramiona były wlotem do studni, a stopy źródłem, czyli wodą w niej – obie części ciała są ze sobą naturalnie połączone.
  • Odczuwaj, jakby stopy były przyklejone do ziemi – mimo odrywania pięt czujesz się stabilnie zakorzeniony – to znak stopniowego rozluźniania się mięśni nóg.
  • Jeżeli zaczynają boleć Cię łydki, to możesz nieznacznie przenosić ciężar ciała raz na jedną stronę, raz na drugą (pulsujesz przez jakiś czas bardziej spoczywając na nodze prawej, potem na lewej, a potem powracasz do ułożenia wyjściowego).Jeżeli masz problemy z kamieniami nerkowymi lub żółciowymi, wykonuj ćwiczenie bez odrywania pięt od ziemi, nieznacznie uginając nogi w kolanach (pracujesz mięśniami ud).
  • Wczuj się w całe ciało, w całą tkankę mięśniową. Każda komórka zawiera
    w sobie wodę i podczas pulsacji cała ta woda pulsuje płynnie i relaksująco.
  • Skoncentruj się na punkcie ciężkości w brzuchu, poniżej pępka, odczuwając ruch tak, jakbyś wyprowadzał go z brzucha, a ciało jako jeden spójny obiekt, a nie poszczególne elementy.
  • Oddychaj naturalnie i płynnie – poczuj oddech i ruch zestrojone ze sobą.

Wykonuj to ćwiczenie z przyjemnością, dzięki czemu znacznie głębiej wczujesz się w to, co dzieje się w ciele i zrelaksujesz je. Psychiczna postawa „wewnętrznego uśmiechu” sprzyja głębokiemu odprężeniu, uspokojeniu umysłu i pełniejszemu przebywaniu w chwili obecnej.

Wykonując regularnie to ćwiczenie nauczysz się utrzymywania zrelaksowanego ciała podczas codziennych aktywności. Z rozluźnienia w mięśniach wypływa harmonia emocjonalna, a z niej jasność i harmonia świadomości.

Niektórzy, po wstępnym opanowaniu tego ćwiczenia, są w stanie wykonywać taką pulsację nawet po 30 minut lub dłużej. Dłuższe sesje pulsacji działają terapeutycznie – uwalniają od przeszłych napięć, urazów i traum zakodowanych w naszych mięśniach
i innych tkankach.

Podczas kolejnych lekcji zapoznasz się z metodą relaksacyjną Jacobsona.

tekst: Rafał Seremet, www.seremet.org
foto: Aga Silska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *