Kurs relaksacji, lekcja 1

Posted on Posted in kurs relaksacji

Relaksacja służy wspomaganiu naszego zdrowia psychicznego,
ale także istotnie wspiera rozwój naszej kreatywności i osobistego potencjału.
Ta umiejętność może zmienić Twoje życie, wprowadzając znacznie więcej harmonii, jasności i spokoju.

Relaksacja może mieć wiele poziomów – tak, jak wiele poziomów ma nasze życie, doświadczania i postrzeganie rzeczywistości.

Najbardziej podstawowy podział rzeczywistości człowieka jest następujący:

  • ciało
  • emocje
  • myślenie
  • pogłębiona sfera psychiczna
  • sfera duchowa.

Dzisiaj zaczniemy od prostej, ale bardzo skutecznej metody relaksacji ciała fizycznego. W wyniku zmian cywilizacyjnych mamy bardzo słaby kontakt z własnym ciałem
i nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele jest w nim napięć.

Relaksacja poprzez pulsację wykonywana w pozycji stojącej to podstawowa metoda
w chińskim systemie leczniczym Qi Gong.

Ćwiczenie
Stajemy w rozkroku na szerokość naszych ramion, stopy równoległe.
Jest to najbardziej naturalna i swobodna pozycja, w której ramiona znajdują się na szerokości stóp i stanowią przedłużenie pionowej linii pomiędzy ziemią (stopami),
a niebem (ramionami). W tej pozycji łatwiej jest się rozluźnić.

Staraj poczuć się naturalnie i swobodnie ugruntuj się na podłożu, kolana mogą być minimalnie ugięte – sam znajdź najwygodniejszą i najbardziej naturalną dla siebie pozycję – wczuj się w swoje ciało.

Podnosimy się na palcach, odrywając pięty od podłoża na wysokość około 1-2 cm,
a następnie swobodnie opadamy na podłoże poprzez rozluźnienie wszystkich mięśni, dotykając wtedy podłoża piętami. Najlepiej ćwiczenie to wykonywać na dworze ( pora roku sprzyja), stojąc na ziemi, która dodatkowo zamortyzuje owo grawitacyjne opadanie.

Pulsujemy w ten sposób całym ciałem, podnosząc się i opadając, z częstotliwością około 2 razy na sekundę. Pulsację taką należy wykonywać przez około 5-7 minut.

Przyjmuje się, że to minimalny czas, w którym jesteśmy w stanie odreagować napięcia psychiczne z danego dnia.

Praktykuj taką swobodną pulsację regularnie, przynajmniej przez chwilę codziennie,
a sam doświadczysz wielu pozytywnych zmian w Twoim samopoczuciu.

Tekst: Rafał Seremet www.seremet.org

Opracowanie: Magdalena Brejdygant
foto: Aga Silska

One thought on “Kurs relaksacji, lekcja 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *