Wyślij buzię na gimnastykę czyli joga twarzy

Posted on Posted in ciało w formie

Face fitness i joga twarzy biją w krajach zachodnich rekordy popularności. Jest to zestaw kilkunastu pozycji, które – praktykowane, rzecz jasna – przynoszą lepsze efekty niż botoks i inne inwazyjne zabiegi odmładzające. W prosty i naturalny sposób wygładzają zmarszczki, a skórze przywracają promienność.

Zwolennicy tej metody twierdzą, że odmładza o co najmniej pięć lat, bez ryzyka i żadnych skutków ubocznych, a przede wszystkim bez nienaturalnego wyglądu. Jeden warunek:

ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć!

W ćwiczeniach twarzy, palce dłoni wykorzystuje się niczym ciężarki podczas treningu, uaktywniając za ich pomocą 57 maleńkich mięśni, które, inaczej niż w pozostałych częściach ciała, przyczepione są bezpośrednio o skóry. Efekty wysiłku:

  • ujędrnienie i napięcie skóry,

  • poprawa jej elastyczność poprzez zwiększoną produkcję kolagenu

  • ulga przy bólu głowy i zmęczonych oczach.

Coraz częściej z jogi twarzy czy face fitnessu korzystają gwiazdy, jak np. Jennifer Aniston czy Gwyneth Paltrow, która jest w ogóle promotorką zdrowego trybu życia.

Zajęcia z gimnastyki twarzy ma w swojej ofercie coraz więcej ośrodków, z powodzeniem można jednak spróbować w domu, przed lustrem. Zwłaszcza, że nic nie zastąpi codziennej praktyki.

20-minutowy program ćwiczeń, powtarzany sześć razy w tygodniu, przynosi niesamowite efekty. Pozycje można wykonywać podczas jednej sesji lub w wolnych chwilach w ciągu całego dnia. Doświadczone trenerki twierdzą, że pierwsze pozytywne zmiany widać już po siedmiu dniach.

Sesję warto rozpocząć króciutkim, 2-minutowym relaksem. Usiądź z wyprostowanymi plecami, zamknij oczy i weź głęboki wdech. Puść wszystkie napięcia, poruszaj szczęką i wyobraź sobie, jakby twoja rozluźniona twarz miała spłynąć na podłogę.

Czoło: wygładzenie poziomych zmarszczek oraz poprzecznej między brwiami.

  1. Połóż dłoń na czole. Uciskaj dłonią powierzchnię między brwiami na zasadzie „pompowania”. Powtórz 10 razy;

  2. Unieś brwi jak najwyżej, nie marszcząc czoła i zrób zdziwione oczy. Wytrzymaj przez 5 sekund i rozluźnij. Powtórz 10 razy;

  3. zwiń dłonie w piąstki i przyłóż je środkowymi stawami do czoła. Masuj okrężnymi ruchami, od środka czoła w kierunku skroni. Powtórz 10 razy.

Oczy: zapobieganie kurzym łapkom i workom pod oczami

a

  1. Ułóż palec wskazujący i kciuk obu rąk w literę C i otocz nimi oczy. Otwórz je szeroko, jednocześnie rozluźniając czoło. Powtórz 5 razy, a następnie przytrzymaj przez 10 sekund.
  2. Z palca wskazującego i środkowego utwórz literę V i cprzyłóż je do wewnętrznej i zewnętrznej strony każdej z brwi, robiąc w tym samym czasie mocnego zeza. Rozluźnij się i powtórz 5 razy. Na koniec mocno zaciśnij oczy i trzymaj zamknięte przez 10 sekund.
  3. Nie poruszając głową ani szyją, spójrz maksymalnie w prawo, wróć do centrum, a następnie w lewo. Powtórz 5 razy. Następnie zamknij oczy i „spójrz” na czubek nosa przez 10 sekund.

Usta: wzmocnienie mięśni okrężnych ust.

  1. Weź wdech przez nos i wypuść powietrze ustami, tak jakbyś rozsyłała pocałunki. Nie marszcz czoła. Powtórz 10 razy.

  2. Wydmij usta i przyłóż do nich dwa palce, lekko naciskając. Powtórz 10 razy.

  3. Zaciśnij wargi najmocniej jak potrafisz, wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 10 razy.

Policzki: wzmacnianie mięśni policzkowych, zapobieganie wiotczeniu i opadaniu skóry, poprawienie owalu twarzy

  1. Nadmij policzki i zaciśnij usta. Wytrzymaj 5 sekund i wypuść powietrze. Powtórz 10 razy

  2. bPrzenoś powietrze z jednego policzka do drugiego przez 30 sekund.

  3. eDelikatnie szczyp się wzdłuż linii szczęki, od dołu ku uszom. Następnie przyłóż kciuki obu rąk do dolnej krawędzi szczęki i przesuwaj w stronę uszu. Odrywaj palce, kiedy do nich dotrzesz. Powtórz 10 razy.

Podbródek i szyja: zapobieganie tworzenia się drugiego podbródka, ujędrnienie szyi.

d

  1. Odchyl głowę do tyłu, ułóż usta w dzióbek i całuj powietrze, mocno cmokając. Powtórz 10 razy.

  2. Przekręć głowę w prawo, unieś podbródek do sufitu. Patrząc na sufit, otwórz usta, dotknij językiem podniebienia i przełknij ślinę. To samo zrób po lewej stronie. Powtórz 10 razy

  3. Oklepuj podbródek zewnętrzną stroną obu dłoni, przesuwając się od dołu szyi w górę, do linii szczęki.

Na zakończenie delikatnie oklepuj koniuszkami palców całą twarz. Potem potrzyj dłonie tak, by zrobiły się ciepłe i przyłóż je do zamkniętych oczu. Weź kilka głębokich wdechów i rozluźnij wszystkie mięśnie twarzy.

tekst: Magda Brejdygant

foto: Igor Brejdygant

One thought on “Wyślij buzię na gimnastykę czyli joga twarzy

  1. fantastyczne cwiczenia, ale gdzie tu sie zapisac na treningi. Trenerka wygląda fantastycznie. Gratulacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *