Dieta dla mózgu

Posted on Posted in zdrowie

O tym, jak bardzo skomplikowanym tworem jest nasz mózg, już pisaliśmy. Okazuje się natomiast, że sprzyjająca jego prawidłowemu funkcjonowaniu dieta to dość krótka lista, łatwa do natychmiastowego wprowadzenia w życie. Oto czego potrzebuje nasz mózg, codziennie.

Kwasów Omega-3
Czy wiesz, że najcenniejszym ich źródłem wcale nie są ryby, ale nasiona lnu, czyli siemię lniane? Dobrym pomysłem jest też wprowadzenie na stałe do kuchni oleju lnianego, najlepiej budwigowego (uwaga – używamy go tylko na zimno!)

Witamin z grupy B
Szczególnie niacyny czyli B3 i kobalaminy czyli B12, witamin C i E oraz kwasu foliowego.

Minerałów
Tu kluczową rolę odgrywa magnez (już wkrótce więcej o magnezie), ważne są też żelazo, selen, wapń oraz cynk.

Alkalizującego pożywienia
Przy zakwaszonym pH organizm traci równowagę, również nasz mózg!

Ruchu i tlenu
Już pólgodzinny spacer szybkim krokiem potrafi czynić cuda, poprawia nastrój, dotlenia i alkalizuje. Warunek konieczny – świeże powietrze, więc spacer po galeriach handlowych się nie liczy 🙂

opracowanie: Magdalena Brejdygant
foto: Aga Wójcicka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *