Zrelaksowany stan alfa

Dzisiaj nieco bliżej i w sposób bardziej praktyczny zajmiemy się osiąganiem zrelaksowanego stanu alfa. W cyklu dziesięciu lekcji o tej tematyce prześledzimy kolejno alfa, theta i delta, czyli: relaksację, pogłębioną sugestywność i głębokie odprężenie w stanie intensywnej obecności duchowej. Prześledzimy je zwłaszcza pod kątem konkretnych technik i metod.
Czytaj dalej

Pies w łóżku?

12310667_1016870441687562_5779714680735992257_nŚpisz z psem w łóżku? Już się tak nie wstydź. Nie ma czego. Z badań wynika, że prawie połowa właścicieli psów śpi ze swoimi pupilami. Nie tylko z psami małych ras, ale też dużych! Pozwalamy też psom spać w łóżkach dzieci.
Dlaczego warto mieć psa?
Dlatego, że działa na nasz organizm jak tabletka na nadciśnienie, cholesterol i alergie razem wzięte. Pomaga on również obniżyć poziom hormonów stresu. Lekarz nie może nam zapisać psa na receptę jak leku, ale mając na względzie zdrowie swoich pacjentów, powinien on zalecać każdemu przygarnięcie psa w celach terapeutycznych.

Czytaj dalej

Raw food – dieta na dłuższą metę wspierająca czy wyniszczająca?

buraczkiCo w badaniach piszczy o raw foodzie? Od wielu lat jestem wegetarianką, bardziej z filozofii niż dla zdrowia, okresowo praktykuję surową dietę, zdecydowanie dla zdrowia, choć jej aspekty filozoficzne oraz logika przekonują mnie. Piszę o tym na wstępie, żeby w miarę możliwości wyeliminować ewentualną „stronniczość” w analizie dostępnych badań – sama w ten sposób muszę trzymać się w karbach :). Z drugiej strony moja niezwykła ciekawość i dociekliwość będzie, mam nadzieję, dobrą przeciwwagą. Czytaj dalej

Statyny kontra mózg – skutki farmakologicznego obniżania cholesterolu

DSC_0181Mózg, obok nadnerczy jest organem o najwyższym stężeniu cholesterolu w ludzkim organizmie. Prawie cały cholesterol mózg produkuje lokalnie, a nie wychwytuje z krwi. Cholesterol jest składnikiem błon komórek mózgowych i włókien nerwowych oraz istotnym elementem właściwego funkcjonowania synaps (połączeń między komórkami nerwowymi). Hipotezę, iż sztucznie niski poziom cholesterolu może źle wpłynąć na prawidłowe działanie mózgu, potwierdza coraz większa liczba badań. Czytaj dalej

Relaksacja i codzienność

relaksJak łączyć relaksację z codziennym funkcjonowaniem? Zagłębiając się w techniki relaksacyjne polepszasz swoją integrację pomiędzy ciałem i umysłem, rozwijasz swoją inteligencję emocjonalną oraz integrujesz prawą i lewą półkulę mózgu, poprzez co znacznie zwiększasz potencjał swojego umysłu. Bardzo pomagają w efektywniejszym codziennym funkcjonowaniu. Czytaj dalej

FRANKINCENSE – Prawdziwe Kadzidło

frankincenseZostałam poproszona o napisanie artykułu o olejku frankincense i z ogromną ochotą się zgodziłam. Potem jednak wciąż „nie miałam czasu” usiąść i napisać i aż tak bardzo nie miałam czasu, że wreszcie musiałam sama z sobą poważnie porozmawiać, „Justynko, ale o co Ci chodzi z tym brakiem czasu?”

No i wyszło szydło z worka, okazało się, że mój ulubiony olejek mnie ….onieśmiela. Czytaj dalej

Makowiec polsko-japoński

makowiecMmmakowiec, smak świąteczny, smak karnawału. A ponieważ prawdziwy makowiec z powodu diety bezglutenowej musiał pójść w odstawkę, wygrzebałam przepis na tzw. makowiec japoński (skąd nazwa, nikt nie wie, a już Japończycy najmniej) i dołączyłam ziarna lnu – aby trochę polskości nabrał 😉

To, co wyszło jest naprawdę królewskie, a najważniejsze, że utrzymuje świeżość i smak przez trzy dni. Czytaj dalej

Pora za zupę

porowaPor to jedno z moich ulubionych warzyw. Ale wydaje mi się wciąż niedoceniony. Głównie statystuje i mimo wspaniałej prezencji, rzadko gra pierwszoplanową rolę. O modzie na szparagi wiedzą wszyscy, a moda na naszego od wieków pora gdzie? Dziś mnie naszło i dlatego w ramach obiadu por w zupie, ale w głównej roli. Czytaj dalej