Zrelaksowany stan alfa

DSC_0045-02Dzisiaj nieco bliżej i w sposób bardziej praktyczny zajmiemy się osiąganiem zrelaksowanego stanu alfa. W cyklu dziesięciu lekcji o tej tematyce prześledzimy kolejno alfa, theta i delta, czyli: relaksację, pogłębioną sugestywność i głębokie odprężenie w stanie intensywnej obecności duchowej. Prześledzimy je zwłaszcza pod kątem konkretnych technik i metod.
Czytaj dalej

Raw food – dieta na dłuższą metę wspierająca czy wyniszczająca?

buraczkiCo w badaniach piszczy o raw foodzie? Od wielu lat jestem wegetarianką, bardziej z filozofii niż dla zdrowia, okresowo praktykuję surową dietę, zdecydowanie dla zdrowia, choć jej aspekty filozoficzne oraz logika przekonują mnie. Piszę o tym na wstępie, żeby w miarę możliwości wyeliminować ewentualną „stronniczość” w analizie dostępnych badań – sama w ten sposób muszę trzymać się w karbach :). Z drugiej strony moja niezwykła ciekawość i dociekliwość będzie, mam nadzieję, dobrą przeciwwagą. Czytaj dalej

Statyny kontra mózg – skutki farmakologicznego obniżania cholesterolu

DSC_0181Mózg, obok nadnerczy jest organem o najwyższym stężeniu cholesterolu w ludzkim organizmie. Prawie cały cholesterol mózg produkuje lokalnie, a nie wychwytuje z krwi. Cholesterol jest składnikiem błon komórek mózgowych i włókien nerwowych oraz istotnym elementem właściwego funkcjonowania synaps (połączeń między komórkami nerwowymi). Hipotezę, iż sztucznie niski poziom cholesterolu może źle wpłynąć na prawidłowe działanie mózgu, potwierdza coraz większa liczba badań. Czytaj dalej

Relaksacja i codzienność

relaksJak łączyć relaksację z codziennym funkcjonowaniem? Zagłębiając się w techniki relaksacyjne polepszasz swoją integrację pomiędzy ciałem i umysłem, rozwijasz swoją inteligencję emocjonalną oraz integrujesz prawą i lewą półkulę mózgu, poprzez co znacznie zwiększasz potencjał swojego umysłu. Bardzo pomagają w efektywniejszym codziennym funkcjonowaniu. Czytaj dalej

FRANKINCENSE – Prawdziwe Kadzidło

frankincenseZostałam poproszona o napisanie artykułu o olejku frankincense i z ogromną ochotą się zgodziłam. Potem jednak wciąż „nie miałam czasu” usiąść i napisać i aż tak bardzo nie miałam czasu, że wreszcie musiałam sama z sobą poważnie porozmawiać, „Justynko, ale o co Ci chodzi z tym brakiem czasu?”

No i wyszło szydło z worka, okazało się, że mój ulubiony olejek mnie ….onieśmiela. Czytaj dalej

Makowiec polsko-japoński

makowiecMmmakowiec, smak świąteczny, smak karnawału. A ponieważ prawdziwy makowiec z powodu diety bezglutenowej musiał pójść w odstawkę, wygrzebałam przepis na tzw. makowiec japoński (skąd nazwa, nikt nie wie, a już Japończycy najmniej) i dołączyłam ziarna lnu – aby trochę polskości nabrał 😉

To, co wyszło jest naprawdę królewskie, a najważniejsze, że utrzymuje świeżość i smak przez trzy dni. Czytaj dalej

Pora za zupę

porowaPor to jedno z moich ulubionych warzyw. Ale wydaje mi się wciąż niedoceniony. Głównie statystuje i mimo wspaniałej prezencji, rzadko gra pierwszoplanową rolę. O modzie na szparagi wiedzą wszyscy, a moda na naszego od wieków pora gdzie? Dziś mnie naszło i dlatego w ramach obiadu por w zupie, ale w głównej roli. Czytaj dalej

Parą w katar

dyfozorKiedyś do szału doprowadzały mnie z wyższością wypowiadane uwagi : „no bo trzeba zapobiegać”! No to bardzo proszę o niezawodny przepis na zapobieganie katarowi, bo, kurczę pieczone, sok z malin aczkolwiek pyszny, to jednak w mojej sytuacji sprawy nie załatwia! Czytaj dalej

Co ma astma do jelita

magDSCF2802male150Długo się zbierałam, żeby na tych łamach podzielić się swoją własną, bardzo osobistą historią, która 10 lat temu stała się przecież przyczynkiem powstania tego miejsca. Musiał nadejść dzień X i rozmowa z Justyną, żebym się odważyła. Oto moja historia. Czytaj dalej